Cine face legea pe piața de mașini electrice, cine are cea mai bună ofertă. Tesla versus BYD și Volkswagen

de: Alexandru Puiu
09 01. 2024

Competiția pe piața de mașini electrice la nivel global a devenit una dintre cele mai acerbe și, deși include foarte mulți jucători, cel puțin în următorul deceniu, liderii actuali se pare că nu vor fi înlocuiți.

Tesla, BYD și, la distanță foarte mare, Volkswagen fac legea pe piața de autoturisme cu propulsie integral electrică, conform unei analize realizate de Bloomberg Intelligence. Ca o notă interesantă de subsol, deși BYD a învins Tesla în trimestrul patru al anului trecut la unități livrate, analiștii sunt de părere că în 2024, cum s-a întâmplat și pe întregul an 2023, gigantul condus de Elon Musk va rămâne în fruntea clasamentului chiar și până la finele acestui deceniu, după cum se poate vedea în graficul de mai jos.

Citește și: Înfrângerea rușinoasă pentru Tesla vine din China. Cine este cel mai mare producător de mașini electrice

Volkswagen și înfrângerea dureroasă pe zona de mașini electrice

După cum au concluzionat cei de la Bloomberg citați de Economedia.ro, grupul Volkswagen ”nu mai este un concurent” pentru poziția de lider în piața de autoturisme electrice. Chiar și așa, într-o piață globală auto care va continua să fie dominată de modele cu combustie internă, nemții nu o vor duce prea râu, prea curând. Cu alte cuvinte, cât timp câștigurile sunt obținute mai ales din mașini pe benzină și motorină este improbabil ca oficialii VW să aibă emoții în privința modelului de business.

“Creșterea rivalității BEV este probabil să stimuleze o concurență intensă a prețurilor, presând marjele, iar piețele BEV ar putea rămâne fragmentate, Tesla fiind singurul jucător real la nivel global până când producătorii auto tradiționali vor lansa platforme scalabile de generație următoare în 2026-27”, scrie Dean într-un raport publicat luni.

Citește și: Prima mașină electrică de la Xiaomi, lansată oficial. Cât de atractivă este alternativa la Tesla

Piața de mașini electrice continuă să fie la început

“Deocamdată, așteptările de creștere a BEV-urilor pot fi atenuate, având în vedere apatia consumatorilor din cauza lipsei de încărcătoare publice rapide și a prețurilor ridicate, deși China este o excepție”.

Este important de reținut că pronosticuri ca cel de mai sus pot suferi schimbări importante de la un an la altul. În urmă cu aproximativ un an și jumătate, Bloomberg Intelligence estima că Volkswagen va ajunge din urmă Tesla în 2024. Nu s-a întâmplat și, după cum se poate vedea mai sus, este improbabil să se întâmple acest lucru până în 2030 sau vreodată.